سلطان الضاحکین

وبلاگی برای خندیدن به مسائل سیاست زده، غیر فرهنگی، فرا اجتماعی ، رانتی ، ...

سلطان الضاحکین

وبلاگی برای خندیدن به مسائل سیاست زده، غیر فرهنگی، فرا اجتماعی ، رانتی ، ...

مشخصات بلاگ

بلاگی برای درج مطالب سلطان الضاحکین
راهبرد: خنده بما هو خنده البته با چاشنی ادراک مسائل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

مذاکرات درسام

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۸ ق.ظ

روایتی از تشکیل تا تعطیلی انجمن مخوف حقوقدانان

نویسنده:

احسان ملایی

از بچگی عاشق حق، طرفدار حق و پرچمدار حق بودم، در مدرسه اسطوره حق شده بودم، هر کس میخواست حقش را بگیرد می آمد پیش من، عده ای به من می گفتند حق را کی داده کی گرفته، ولی من معتقد یودم حق چیزی نبود که به شما بدهند باید آن را و لو با گفتگو هم شده بگیری، در آن زمان کسی حق و حقوق نمیدانست چیست؟!! از این رو تصمیم گرفتم، انجمن مخوف حقوقدانان را تشکیل دهم.

تشکیل انجمن

تشکیل انجمن مصادف شده بود با #تعطیلی چند کلاس، آن روز هوا بهاری بود و نسیم خنکی می وزید، من رفتم بالای سن و خطابه را اینگونه آغاز کردم که "من دانش آموز نیستم من حقوقدانم" که هیاهویی به  پا شد و بچه ها کلی ذوق کردند و روی آسفالت مدرسه ریسه میرفتند. در آن روز قول هایی دادم که بچه ها کف کرده بودند. گفتم: "100 روزه مشکل نمراتتون را حل می کنم و حقتان را از معلمان میگیرم" ولی چون 100 روز بعد تو تابستان می افتاد اگر هم مشکلی حل نمی شد 3 ماه تو آمپاس می ماندند.

شروع بیچارگی

بدبختی من از آنجا شروع شد که نمرات خراب شد و معلم ها هم قصد نداشتند حق بچه ها را بدهند، می گفتند "تا مدیر حقوق ما را ندهد همینه که هست"؛ حالا من مانده بودم و نمره ها و اعصاب از نمره خراب تر بچه ها، البته خدا را شکر تا 3 ماه از شرشان راحت بودم تا اینکه سال تحصیلی جدید شروع شد.

مذاکرات درسام

در سال تحصیلی جدید مذاکرات من با معلمان وارد فاز جدید شد، و بین بچه ها به مذاکرات درسام معروف شده بود، طی این مذاکرات معلمان ضمن قراردادی تعهد دادند که در پایان سال نمرات عالی به بچه ها بدهند در عوض ما هم متعهد شدیم که با آنها کلاس خصوصی بگیریم و درسهامان را بخوانیم و دم مدیر هم ببینیم، ما تعهدات خودمان را به خوبی هر چه تمام تر اجرا کردیم و منتظر ماندیم که پایان سال برسد و معلمان به وعده وفا کنند که آنها به وعده عمل نکردند و بیچارگی من وارد فاز جدیدتری شد.

عملیات روانی

بچه ها سر صف شعار "حق ما را پس بده" میدادند و من برای فرار از این موقعیت و بسته نشدن باب گفتگو، به آنها گفتم که همه این مشکلات تقصیر بچه های سال قبلی بود که معلم ها را اذیت می کردند و کلاس خصوصی نمی گرفتند، و خاطر نشان می کردم که البته امسال را داریم و حتماً امسال نمرات آنها خوب می شود. و تا حدودی آرام شدند ولی باز هم شرایط مساعد نبود و اعتماد آنها به انجمن کم شده بود.

آخرین سال انجمن

آخر امسال همان آش و همان کاسه بود و باز معلمان چموش و بدعهد نمرات لت و پار به بچه ها دادند ولی این دفعه یک تفاوت داشت، بعضی از اعضای انجمن کارنامه آنها رسانه ای شده بود که دارای نمرات عالی شده بودند با این شرایط کار سخت شد و من را مورد هجمه قرار دادند و هر چه من میگفتم که این کارنامه ها را به مسئله اصلی مدرسه تبدیل نکنند گوششان بدهکار نبود و اعتراضات به حدی رسید که امسال انجمن حقوقدانان پس از چهار سال منحل شد.

نظرات  (۱)

سلام
زیبا بود
دستت درد نکنه
پاسخ:
سلام
ممنون نظر دادید
سالاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی